cerotene ایران برخورد ایرانی پاکستان

cerotene: ایران برخورد ایرانی پاکستان پاکستان سیستان و بلوچستان فرمانده انتظامی استان درگیری

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار سیاست خارجی صحبت کنایه‌آمیز نماینده کشورمان در شورای امنیت

نماینده کشور عزیزمان ایران در شرکت ملل متحد به همتای آمریکایی خود چگونگی برخورد نیروهای امنیتی آمریکا با معترضان را یادآور شد و گفت: هیات حاکمه آمریکا در منظر ج

صحبت کنایه‌آمیز نماینده کشورمان در شورای امنیت

صحبت کنایه آمیز نماینده کشورمان در شورای امنیت

عبارات مهم : امنیت

نماینده کشور عزیزمان ایران در شرکت ملل متحد به همتای آمریکایی خود چگونگی برخورد نیروهای امنیتی آمریکا با معترضان را یادآور شد و گفت: هیات حاکمه آمریکا در منظر جهانیان از صلاحیت اخلاقی و سیاسی برخوردار نیست.

به گزارش خبرآنلاین، غلامعلی خوشرو عصر جمعه به وقت محلی در نشست شورای امنیت که راجع به حوادث اخیر کشور عزیزمان ایران به درخواست آمریکا برگزار شد، افزود: اقدام امریکا در طرح عنوان اعتراضات تعدادی از شهروندان ما در کشور عزیزمان ایران به علت بعضی شکایات مشروع آنها که بعضا بواسطه خودداری امریکا از انجام تعهداتش تحت برجام شدت یافتن شده است هست، سوء استفاده یک عضو دائم شورا از اختیاراتش و نیز سوء استفاده از خود شورا است.

صحبت کنایه‌آمیز نماینده کشورمان در شورای امنیت

وی ادامه داد: باعث تاسف است که علی رغم مقاومت بعضی از اعضا، این شورا به خود اجازه داده است تا به وسیله هیات حاکمه فعلی امریکا مورد سوء استفاده قرار گیرد و جلسه ای را در مورد موضوعی تشکیل دهد که خارج از حیطه وظایف آن است و بدهید ترتیب، ناتوانی خود در انجام وظیفه واقعی اش در حفظ صلح و امنیت بین المللی را به منصه ظهور گذاشته است.

نماینده کشور عزیزمان ایران اضافه کرد: این باعث بی اعتباری شورای امنیت است که موضوعی را که ماهیتی کاملا داخلی دارد در دستور کار قرار می دهد ولی در خصوص مباحث واقعی، از جمله اشغال طولانی مدت سرزمین فلسطین که عنوان دستور کار امروز شورا (وضعیت در خاورمیانه) در اصل به آن متعلق است و نیز بمباران کور و بی نشانه یمن در طول سه سال گذشته که تا کنون منجر به فوت هزاران انسان شده است و جهت مردم یمن گرسنگی، بیماری و تخریب به همراه آورده هست، با سرافکندگی از انجام کوچک ترین کاری عاجز است.

نماینده کشور عزیزمان ایران در شرکت ملل متحد به همتای آمریکایی خود چگونگی برخورد نیروهای امنیتی آمریکا با معترضان را یادآور شد و گفت: هیات حاکمه آمریکا در منظر ج

خوشرو اظهار کرد: فهرست این قبیل شکست های شورا که در تمامی موارد به رویکرد خرابکارانه هیات امریکایی مرتبط هست، بسیار طولانی است.

وی افزود: این اقدام چیزی جز تلاش مذبوحانه دیگری از جانب هیات حاکمه امریکا جهت فرار به جلو نیست، لیکن هیات حاکمه امریکا دیگر از هیچ صلاحیت و اعتبار اخلاقی، سیاسی و حقوقی در منظر جهانیان برخوردار نیست. به دنبال کارها مخرب دیگر این هیات حاکمه، از قبیل نقض حقوق بین الملل و بی احترامی به واکنش‌ها متمدنانه در سیاست بین المللی، این حکومت اکنون از سر استیصال به هر رشته ای که بتواند آن را از غرق شدن نجات دهد، دست می اندازد.

سفیر کشور عزیزمان ایران در شرکت ملل متحد تاکید کرد: قلدرمآبی امریکا در شرکت ملل متحد تاریخچه ای طولانی دارد، ولی نمونه فعلی، یعنی امور کاملا داخلی یک ملت، یک مورد مضحک هست. این مورد، یعنی اعتراضاتی که دولت کشور عزیزمان ایران با آنها با نهایت احترام به حقوق معترضین برخورد کرده و علی رغم وجود افراد نفوذی خشن و تشویق نیروهای خارجی از جمله مدیر جمهوری امریکا، از همه طرق کوشیده تا به شکل مسالمت آمیز به آنها پیگیری کند، موضوعی نیست که بتواند در بااهمیت ترین ارگان سیاسی دنیا به بحث گذاشته شود.

صحبت کنایه‌آمیز نماینده کشورمان در شورای امنیت

خوشرو تصریح کرد: یادآوری این توصیه جهت آن دسته از افرادی که شاید به خاطر نداشته باشند مورد نیاز است که امریکا تاریخچه ای طولانی از مداخلات در امور داخلی کشور عزیزمان ایران دارد.

وی یادآور شد: شروع الگوی مستمر ایجاد اختلال بوسیله امریکا در مسیر مردم سالاری در کشور عزیزمان ایران به کودتای هدایت شده است به وسیله امریکا علیه نخست وزیر منتخب مردم کشور عزیزمان ایران در سال 1332 بر می گردد. کارها خصمانه امریکا با خیزش مردم و سرنگون کردن دیکتاتور مورد علاقه امریکا در کشور عزیزمان ایران شدت گرفت.

نماینده کشور عزیزمان ایران در شرکت ملل متحد به همتای آمریکایی خود چگونگی برخورد نیروهای امنیتی آمریکا با معترضان را یادآور شد و گفت: هیات حاکمه آمریکا در منظر ج

نماینده کشور عزیزمان ایران خاطرنشان کرد: از آن زمان، امریکا به کارها متعددی علیه کشور عزیزمان ایران دست یازیده که از آن میان می توان به تلاش ناموفق جهت کودتای نظامی و کارها خرابکارانه در ایران، وضع تحریم های غیرقانونی و غیرانسانی علیه شهروندان عادی ایران، حمایت بی قید و شرط از صدام حسین در طول هشت سال جنگ ویرانگر تحمیلی علیه کشور عزیزمان ایران از جمله با مسلح کردن وی به سلاح های شیمیایی و ورود و مداخله مستقیم در این منازعه نظامی در حمایت از صدام حسین اشاره کرد.

خوشرو افزود: در اینجا مورد نیاز است به جان باختن 290 مسافر بی گناه پرواز 655 کشور عزیزمان ایران ایر، از جمله 66 کودک، که در تیر ماه سال 1367 به وسیله نیروی دریایی امریکا در خلیج فارس ساقط شد، اشاره کنم. ذکر این توصیه را نیز مورد نیاز می دانم که ایالات متحده به شکلی بی شرمانه به فرمانده جنایتکاری که این پرواز غیرنظامی را ساقط کرد، نشان افتخار اعطا کرد.

صحبت کنایه‌آمیز نماینده کشورمان در شورای امنیت

وی ادامه داد: درحالی که مدیر جمهوری ترامپ ممکن است بواسطه عدم وجود راهپیمایی اعتراضی نسبت به حضورش هنگامی که چندماه قبل به همسایگی ما سفر کرده بود، مشعوف شده است باشد، احتمالا از این واقعیت بی خبر بوده که مردم این کشورها اجازه اعتراض ندارند.

یادآوری اعتراضات در آمریکا و نقش شورای امنیت

نماینده کشور عزیزمان ایران در شرکت ملل متحد اضافه کرد: واقعیت این است که در هر کشور دموکراتیکی شهروندان گاه و بی گاه جهت اعتراض به این یا آن موضوع، به خیابان می آیند و کشور عزیزمان ایران در این میان استثنا نیست. در هر کشوری نیروهای امنیتی خواه پلیس باشد یا ژاندارمری یا گارد ملی و غیر آن حضور می یابند تا از صلح آمیز بودن اعتراضات اطمینان یابند. اینجا هم کشور عزیزمان ایران یک استثنا نیست.

خوشرو اظهار کرد: درحالی که آمریکا کشور عزیزمان ایران را متهم به ‘سرکوب’ اعتراضات می کند، تصویرهای ضرب و شتم و کشانده شدن معترضان جنبش اشغال وال استریت از سوی نیروهای پلیس یا با گذر در تاریخ، حمله و کشتار دانشجویان از سوی نیروهای گارد ملی هنگام اعتراض مسالمت آمیز آنان در دانشگاه ایالتی کنت یا تماشای فیلم اعتراضات در بیرون از کنوانسیون حزب دموکرات در شیکاگو در 1968 انسان را از میزان تزویر آمریکا متحیر می کند.

وی یادآور شد: یا نزدیکتر از آن می توان به سال 1992 و شورش های لس آنجلس در پی ضرب و جرح وحشیانه رادنی کینگ بوسیله نیروهای پلیس نگاهی انداخت و البته همه می دانیم که کشتار بی محابای آمریکایی های آفریقایی تبار از سوی پلیس بی محابا ادامه دارد.

سفیر کشور عزیزمان ایران تاکید کرد: در آن مورد گارد ملی نیروهای مسلح کالیفرنیا، نیروهای پیاده نظام و نیروهای خاص دریایی جهت اعاده نظم فراخوانده شدند. در طول اعتراضات 63 نفر کشته، 2383 نفر مجروح و بیش از 12000 دستگیر شدند. بخاطر ندارم هنگامی که که نیروهای مسلح آمریکا مشغول سرکوب اعتراضات داخلی بودند هیچ یک از اعضای شورای امنیت بحث بر روی این عنوان را درخواست کرده باشند.

خوشرو افزود: همچنین در سال 1993 هنگامی که FBI به مقر گروه داویدیان در واکو تگزاس یورش برد و بعد از 51 روز محاصره 83 مرد، زن و کودک را کشت که اکثر آنها هیچ جرمی مرتکب نشده بودند، کسی درخواست بحث در شورا نکرد. شایسته است زن هیلی که احتمالا در وقت این اتفاقات گرفتار اولویت های دیگری بوده هست، قبل از آنکه زبان به محکومیت دیگران باز کند، مطالعه بیشتری درخصوص این به تمسخر گرفته شدن عدالت در خاک آمریکا داشته باشد.

وی تصریح کرد: ولی این تنها آمریکا نیست که سابقه نامطلوبی در برخورد با معترضین داشته هست. در سال 2005 در فرانسه نیکلاس سارکوزی وزیر کشور وقت سیاست ‘عدم مدارا’ در برابر اعتراضات حاشیه نشینان محروم پاریس و سایر شهرهای مهم فرانسه را اعلام و تظاهرکنندگان که عمدتا مهاجرین فقیر بودند را ‘اشغال’ نامید.

نماینده کشور عزیزمان ایران در شرکت ملل متحد خاطرنشان کرد: با حدود 3000 مورد دستگیری و چندین مورد کشته، ناآرامی آرام گرفت ولی در اشکال متعدد دیگری دوباره ظهور یافت که بروزترین آن به 2017 بازمی گردد، هنگامی که تجاوز پلیس به یک شهروند فرانسوی آفریقایی تبار موجب اعتراض شد. بهرحال بخاطر نمی آورم که شورای امنیت جهت بحث در این خصوص جلسه تشکیل داده باشد.

خوشرو ادامه داد: در سال 2011 در انگلیس ترزا می وزیر کشور وقت، خشونت در وقت اعتراض در کشورش را ‘قویا محکوم’ کرد و گفت ‘این بی توجهی به امنیت و اموال عمومی تحمل نخواهد شد’. همزمان نخست وزیر دیوید کامرون به آشوبگران هشدار داد ‘شما قدرت قانون را احساس خواهید کرد و اگر به اندازه کافی جهت انجام دادن این جنایات بزرگ هستید به اندازه کافی جهت مواجهه با مجازات آن بزرگ شده است اید’.

وی یادآور شد: تنها در طول چند روز حدود 3100 دستگیری صورت گرفت و به مقامات گفته شد که می توانند دستورالعمل های مربوط به مجازات متهمین را نادیده بگیرند. دو مرد جوان به جرم تشویق به شورش از طریق فیسبوک به قصد ایجاد ناآرامی که کسی هم در آن شرکت نکرده بود به چهارسال زندان محکوم شدند.

نماینده کشور عزیزمان ایران افزود: بخاطر نمی آورم کشوری هیچ یک از این تصویر العمل ها به شورش در دموکراسی هایی که خود را ‘متمدن’ توصیف می کنند به نظر شورای امنیت رسانده باشد چه رسد به بحث بر روی آن.

خوشرو ادامه داد: ما دلایل محکمی داریم که خشونت در کشور عزیزمان ایران به وسیله تعداد معدودی از معترضان که در بعضی از موارد به کشته شدن افراد پلیس و نیروهای امنیتی انجامیده است به روشنی از خارج از کشور هدایت شده است هست. عنصرهای خشونت طلب در عصر جمعه هفته گذشته و در شروع تظاهرات در میان مردم ظاهر شدند.

وی اضافه کرد: در آن مقطع، دست عناصری از خارج کشور عزیزمان ایران از جمله جنبش کنندگانی که مقر آنها در آمریکا و اروپاست دیده شد که مشمول بر جنبش به خشونت از جمله تشویق و آموزش مردم جهت بکار گیری کوکتل موتولوف و تصرف انبارهای مهمات و توسل به قیام مسلحانه می شد.

سفیر کشور عزیزمان ایران تاکید کرد: یکی از ساکنین آمریکا در شبکه های مجازی دستور کشتار 120 نفر از مامورین امنیتی ما را صادر کرد و ترساندن کرد که به همراه آنها باید خانواده های آنها نیز در منزل هایشان نشانه قرار گیرند. همان فرد ساکن آمریکا در بی کیفری کامل و آشکارا به رسانه های آمریکایی گفت که تظاهرات کنندگان باید مساجد و ایستگاه های پلیس را به آتش بکشند.

خوشرو تصریح کرد: جهت ما و بلکه جهت اشخاص ثالث نیز به اندازه کافی روشن بود تا جایی که مدیریت شبکه اجتماعی خبر رسان تلگرام نیز با ذکر این توصیه که نباید از بعضی از خطوط قرمز عبور کرد، تصمیم به انسداد بعضی از کانال هایی گرفت که اقدام به ترویج خشونت می کردند.

وی افزود: تمام این موارد در رسانه های عمومی مستند شده است است . در یک مورد فردی با سوابق عمده جنایی، یک ماشین آتش نشانی را به دزدی برده و آن را به طرف یک ماشین هدایت کرد و راننده آن و پسر 12 ساله اش را به قتل رساند. در بعضی دیگر از موارد اراذل و اوباش به دزدی از مغازه ها و بانک ها اقدام کردند.

سفیر کشور عزیزمان ایران درسازمان ملل متحد تاکید کرد: در مجموع تظاهرات صلح آمیز و مشروع که دولت من موکدا آن را قبول کرده است و یک حق آشنا شده است در قانون اساسی است که از شروع انقلاب اسلامی مورد احترام بوده هست، به منظور ایجاد حریق و خرابکاری و چاقوکشی و در موارد متعددی جهت تیراندازی، مورد سوء استفاده و انحراف قرار گرفت.

حمایت ترامپ و داعش از خشونت در ایران

خوشرو اضافه کرد: آقای ترامپ و بعضی از سیاستمداران آمریکایی با داعش و حامیانش در منطقه ما در جنبش آشکار و ترغیب به خشونت همراهی کردند.

وی ادامه داد: بسیار طنزآمیز به نظر می رسد که کشوری که رییس دولت آن حامی تخریب گران در کشور عزیزمان ایران شده است است از نماینده خود در شرکت ملل خواسته این عنوان را به شرکت ملل بیاورد. کسی که خودش نیز تاریخچه ای از سخنان جاهلانه و خصمانه علیه کشور من دارد این عنوان را جهت بحث به شورای امنیت بیاورد.

نماینده کشور عزیزمان ایران در شرکت ملل متحد اضافه کرد: اگر قرار به برگزاری جلسه بود این کشور عزیزمان ایران بود که باید تقاضای برگزاری یک بحث و بررسی می کرد که چگونه و آیا به عنصرهای خارجی در حالی که از مصونیت برخوردارند اجازه جنبش و حمایت از ناآرامی ها و خشونت در دولت دارای حاکمیتی داده می شود که از بنیانگذاران شرکت ملل متحد بوده است.

خوشرو تصریح کرد: به عنوان مثال بیایید بحث کنیم که آیا آمریکا علی رغم درخواست های رسمی مکرر قادر به توقف خشونت و قتل افراد بی گناه در کشور خود نبوده است؟ یا آیا بعضی از کشورهای اروپایی همچنان به تروریست هایی پناه می دهند که همین حالا که ما صحبت می کنیم به تشویق خشونت و شورش های مسلحانه اقدام می کنند؟

وی اظهار کرد: آیا اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … که استفاده از کوکتل مولوتوف را آموزش داده و حامی افرادی هستند که از سلاح جهت کشتار در کشور عزیزمان ایران استفاده می کنند علی رغم وجود قرائن روشن، آزادانه در کشورهای آنها مشغول به فعالیت هستند؟ اینها مباحث مهم است که باید در مورد آنها بحث کرد.

نبردی بدون حاصل جمع صفر

نماینده کشور عزیزمان ایران در شرکت ملل متحد تصریح کرد: جهت اینکه این نمایش خنده آمیز چیزی بیش از اتلاف وقت باشد، اجازه بدهید به بحث در مورد موضوعی بپردازیم که این شورا تا کنون به آن نپرداخته ولی باید بپردازد: جریان آزاد اطلاعات که با خود گسترش اخبار دروغین و سایر اشکال جنگ های اطلاعاتی را به همراه آورده هست. این تهدیدات فراروی کلیه کشورهای آزاد و مستقل قرار دارد.

خوشرو تاکید کرد: ما تنها کشوری نیستیم که فکر می کنیم مورد نیاز است راه حل هایی جهت این چالش ها تدوین شود. اخیرا امانوئل ماکرون مدیر جمهور فرانسه از تلاش جهت زیاد کردن شفافیت در خصوص مالکیت سایت های اینترنتی از جمله کمک های مالی خارجی به آنها و تقویت زیاد نهادهای دولتی جهت مقابله با «هر تلاشی به منظور ایجاد بی ثباتی» بوسطه کانال های تلویزیونی تحت کنترل یا نفوذ دولت های خارجی تمجید کرد.

وی اضافه کرد: ماکرون همچنین پیشنهاد داد که با آن دسته از کانال های رسانه های اجتماعی که جهت پروپاگاندا مورد استفاده قرار می گیرند، از طریق وضع قوانینی جهت افشای منابع مالی آنها، بویژه در خصوص محتوای تبلیغاتی شان، برخورد شود. این قبیل کارها نه تنها جهت مقابله با اخبار جعلی، شورش و مداخلات انتخاباتی، بلکه در نبرد مهم تری علیه تروریست ها همچون داعش مورد نیاز هستند.

نماینده کشور عزیزمان ایران خاطرنشان کرد: اعضا و همکاران گرامی، این نبرد حاصل جمعی برابر با صفر ندارد: یا همه ما با هم در آن برنده می شویم و یا همه در آن می بازیم.

واژه های کلیدی: امنیت | ایران | خشونت | آمریکا | امریکا | آمریکایی | امریکایی | نیروهای مسلح | رسانه های آمریکا

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه